OK WHAT ??

\\Assalamualaikum//



entry kali ni menyakitkan hati org kot .. haha .. siapa tak nak baca tak pa .. tak paksa pun :D

school dah start .. cikgu letakkan aku dalam class account buat sementara waktu .. tak apa .. aku tak kisah sgt sbb kat mana2 pun kita boleh belajar .(ada terselit sikit perasaan bangga .. tapi x adalah riak bagai) .. sekurang-kurangnya aku ada belajar jugak ^^ tadi ada budak ni dia tegur aku ..

Dia : eh .. hg class ni kaa ??
Aku : yeah .. kenapa ??
Dia : ouh .. ingatkan hg duduk class belakang tu .. (sambil buat muka sombong)
Aku : (bersabar dalam hati)

Aku cuma nak ingatkan .. sama ada kita duduk class DEPAN sekali atau BELLAKANG sekali .. tak bermaksud kita ni BODOH ataupun apa2 je lah .. semua sama sahaja .. bagi aku tak bermakna kita duduk class depan sekali kita ni pandai gila . hoho .. boleh jadi gila oo .. haha .. trend budak2 sekarang siapa yg duduk class sains dia dikira hebat ataupun pandai .. wehh .. lupakan saja trend tu .. (pandangan aku ja taw .. jgn nak terasa sangatlahkan) cikgu pun cakap benda yg sama .. jangan nak bangga sangat kalau kita class depan kita terror .. heyy .. terror tu hebat okay ?? ingatlah satu perkara ni .. hidup kita ni bagaikan roda .. sekejap di bawah sekejap di atas .. aku memang TABIK gila dengan budak yg clever sikit tapi dia tak SOMBONG ! aku suka dgn orang yg macam ni .. diaorang tak kisah sama ada kita ni kurang pintar or whatever ..

lagi satu .. aku tak suka dgn budak2 yg sombong dan menunjuk kekayaan yang hanya sementara tu .. ingatlah kawan .. hidup ni hanya sementara .. harta tu tak boleh dibawa ke mati pun ! simpan dalam kepala otak .. harta yang bertimbun-timbun tu tak dapat dibawa ke mati .. so .. berkawanlah sebaik-baiknya .. tak perlu memilih sangat walaupun dia tu kurang bernasib baik .. tak perlu membandingkan orang sayang .. berkongsilah ilmu yang kita ada dengan orang lain ..

lagi satu .. kita hidup kena pandai BERSYUKUR DENGAN APA YANG KITA ADA ..
something terjadi ..

peah : hang pandai lah .. hang dapat banyak A ..
kiah : semua sama saja kawan .. cuma kita kena banyak berusaha ..
peah : hg tak apa lah .. hg p tuisyen .. hg kaya .. aku ni tuisyen pun tak p ..
kiah : kawan .. tak kira sama ada kita ni pergi tuisyen ke tak janji kita berusaha kita dapat apa yg kita hajatkan insyaALLAH .. hg tengok .. anak nelayan pun boleh dapat straight A ..
peah : anak nelayan tu pandai .. mesti ramai yg sponsor dia ..
kiah : tak kisah lah sama ada kita ni di-sponsor ke tidak  .. janji kita jangan tinggal solat .. banyakkan berdoa .. rajin berusaha .. mesti kita berjaya ..
peah : hg tak apa lah pandai ..
kiah : (dalam hati .. susah jugak budak ni )

dialog antara kiah dan peah .. hmm .. tak kishlah kita ni kurang pintar .. kurang bernasib baik .. janji kita berdoa .. solat tak tinggal .. banyakkan berusaha dan buat revision .. insyaALLAH .. kita dapat keputusan yang cemerlang .. kbye !

Deactivate account FB buat sementara waktu ^^